Fotoalbum maart 2018

Dit is de index naar alle albums van maart 2018.

5D M0642

11 maart 2018

Culinair Solistenconcert - Brunch

Het Culinair Solistenconcert was een schot in de roos. Een zeer rijkelijk gevuld en gevarieerd buffet was de start van een gezellige dag.

Een dag met veel verrassingen en emoties. Zo’n dagen willen wij nog beleven.

Eén van die verrassingen was het gezamenlijk zingen van “Gelukkige verjaardag” met begeleiding door Eddy Luytens op tuba, toen Luc, partner van Marleen Luytens, de zaal binnenstapte.

Hij wist niet wat er gaande was. Wie is er jarig? Ik toch niet. Ah neen, dat is pas binnen 2 maand. En toch. Het was toch voor Luc. Hij wordt dit jaar 60. Maar Marleen en Luc vieren dit jaar hun 10 jaar huwelijk. Dus nog eens een verjaardag. Proficiat Luc, proficiat Marleen.

5D M0697

11 maart 2018

Culinair Solistenconcert - Concert

De affiche van het eerste Culinair Solistenconcert van de Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden deed al vermoeden dat dit een uitzonderlijk concert zou worden. Verschillende van onze muzikanten kregen een belangrijke hoofdrol in het scenario van het concert. Zo kon het publiek genieten van onze solisten vooraan op het podium, maar speelden verscheidene muzikanten, weliswaar minder opvallend, perfect hun solopassages in de groep. De muzikanten o.l.v. dirigent Bart Van Buggenhout wisten ten allen tijde de perfecte balans te vinden tijdens de uitvoeringen en begeleiding van de solisten.

Soms zegt men “en de kers op de taart is …”, was hier zeker niet van toepassing. Neen, dat zou hier een ondermaatse uitdrukking zijn. Beter is “het gevarieerd fruitpalet op de taart”. Het talrijk opgekomen publiek viel letterlijk en figuurlijk achterover al bij de eerste cornetklanken die virtuoos en gastsolist Willy Violet in de zaal liet streamen. Deze gastsolist weet met een buitenaardse perfectie zijn uiterst moeilijk te bespelen Cornet Soprano te bedwingen om je met hemelse klanken te omhelzen.

Later volgde een tweede verrassing voor Luc Steens, toen zijn geliefde in haar trouwjurk van 10 jaar geleden speciaal voor hem een serenade gaf. Zij speelde “MEMORY OF LOVE” van Werner Fallein, net zoals op hun huwelijk. De liefde kan toch mooi zijn.

Op het einde van het concert gaf gastsolist Willy Violet nog een extra surprise ten beste, waarbij hij tegelijk Feelings bracht op piano en trompet.

Je kan ervan op aan, volgend jaar komt er zeker een tweede editie brunch met concert. Tot dan.

Spaghetti Singing

29 maart 2018

Spaghettidag

Leuke charmante dames getooid in Dirndl kon je op 25 maart 2018 ontmoeten op de spaghettidag georganiseerd door de Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden. Zij serveerden en bedienden je in zaal DE BRUG (Libertus) een heerlijke spaghetti of koude schotel. Je kon ook genieten van de heerlijke wijnen van Jozef Kranz ( http://www.kranz-junk.de/ ), die zijn prachtige en beste moezelwijnen speciaal voor dit evenement liet overkomen. Italiaanse gerechten geserveerd met Duitse Gemütlichkeit. Het verrassingsdessert was een combinatie van beide streken, maar eigen streek kwam ook aan bod.

20180325 spaghettidag fb 600x314

De opbrengst wordt aangewend ter financiering van de muzikale reis naar Bernkastel, Brauneberg en concerten daar van de Koninklijke Muziekvereniging Bonheiden  en het optreden op de wijnfeesten in Lieser (Moezel) tijdens het weekend van 7 tot 9 september 2018.

Sponsors die onze organisaties willen steunen zijn hartelijk welkom. Hun logo werd tijdens de spaghettidag regelmatig getoond op groot scherm, maar sponsors van onze andere evenementen zijn eveneens welkom.
Neem daarvoor contact op via email aan muz.bonheiden@gmail.com of contacteer het bestuur.

Promofilm

Foto's van de spaghettidag